امتیاز دهید
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
1982-1991
در فوریهٔ سال 1982 تریپ هاوکینگز با دان ولنتاین از شرکت سیکویا کپیتال جهت سرمایه گذاری در زمینهٔ تازه و توأم با ریسک یعنی تأسیس شرکت Amizin' Software (تولید نرمافزارهای سرگرم کننده) جلسهای تشکیل داد. دان ولنتاین، هاوکینگز را تشویق به ترک شرکت اپل که او در آنجا مدیر بازاریابی تولید بود-کرد و به او اجازهٔ استفاده از محیط خالی دفتر خود را داد تا او بتواند فعالیت خود را آغاز کند. در 28 می سال 1982 هاوکینگز با سرمایهای معادل 200,000 دلار شرکت خود را به ثبت رساند. هفت ماه بعد او این سرمایه را، با توجه به وام هایی که از شرکتهایی مانند سیکویا کپیتال، کلِینر پرکینز اند بایِرز و سِوین روزِن فاندرز گرفته بود، به 2 میلیون دلار افزایش داد. در همان سال او به همراه اولین کارمند خود، ریچ مِلمون، برنامهٔ شرکت خود را بهبود بخشید. در همان زمان او دو تن از کارمندان قبلی خود را که با او در شرکت اپل کار میکردنند، به جمع کارمندان خود اضافه کرد و به کمک این دو تن او در ماههای سپتامر و اکتبر توانست برنامهٔ تجاری شرکتش را بهبود بخشد. در این بین، هاوکینگز که به دلیل استخدام 11 نفر دیگر به کمبود مکان در دفتر ولنتاین دچار شده بود، دفتر شرکتش را به سَن مَتِئو نقل مکان داد. دفتر این شرکت به باند فرودگاه سَن فرانسیسکو مشرف بود.
کارمندانی که تازه استخدام شده بودند از اسم این شرکت (Amazin' Software) خوششان نمیآمد. به همین دلیل هاوکینگز جلسهای برگزار کرد. آن شب همهٔ کارکنان قول دادند که تا قبل از طلوع آفتاب با اسمی جدید به توافق برسند. هاوکینگز به کسانی که در شرکتش طراحی نرمافزارها را بر عهده داشتند، Software Artists (طراحان نرمافزار) میگفت و به همین دلیل او و مِلمون عبارت SoftwareArts را پیشنهاد دادند. اما دَن بریکلین این نام را نپذیرفت. هاوکینگز کلمهٔ Electonic را خیلی دوست داشت، بنابراین او عبارت Electronic Artists و Electronic Arts را پیشنهاد کرد. به نظر میآمد که همه از عبارت Electronic Artists خوششان آمده باشد تا اینکه استیو هِیس جملهای را به زبان آورد: "ما طراحان نیستیم آنها هستند..." یعنی کسانی که ایدهها را میدهند طراح هستند نه کسانی که آنها را میسازند. بنابراین همه با عبارت Electronic Arts موافقت کردند و نام شرکت از Amazin' Software به Electronic Arts تغییر یافت.
خروج هاوکینگز
بعد از سالها فعالیت موفقیت آمیز، هنگامی که شرکت ایاِی تصمیم به ساخت بازی برای دیگر کنسولها گرفت، تریپ هاوکینگز از شرکت الکترونیک آرتز استعفا کرد.
1991-2007
در حال حاضر مقر اصلی شرکت الکترونیک آرتز در ردوود شورز (Redwood Shores)، در همسایگی شهر ردوود سیتی (Redwood City)، کالیفرنیا است. بعد از خروج تریپ هاوکینگز، لری پروبست رئیس این شرکت شد.
2007
در این سال لری پروبست از سمت خود استعفا کرد و به جمع مدیران پیوست؛ بدین ترتیب، جان ریسیتیلو به عنوان رئیس ایاِی انتخاب شود.
بخش بندی
در ژوئن سال 2007 ریسیتیلو اقدام به بخش بندی این شرکت کرد: هر بخش مسئول بازیهای خود. با این کار نه تنها کیفیت بازیها افزایش یافت، بلکه سرعت انتشار و توزیع آنها هم بالاتر رفت.
بازی برای مکینتاش
در سال 2007 شرکت ایاِی اعلام کرد که از این پس در کنار هر نسخه از بازیهای خود، نسخهٔ مکینتاش آن بازی را هم تولید میکند تا استفاده کنندگان این سیستمعامل هم بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.
الکترونیک آرتز از 4 بخش اصلی درست شده است(به همراه نام استودیوهای هر بخش):
نام به فارسی: الکترونیک آرتز (هنرهای الکترونیکی)
خیلی قدرت بالایی داره
سلام داداش ممنون عالی بود وبلاگت عالیه انشالله موفق باشی
فوق العادست
با عرض سلام خدمت شما
گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند ازاينرو، از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
www.jonbeshnet.ir/hijab
khili bahal booooooooooood